CONSILIU
Consiliul este constituit din cinci membri, persoane fizice, și se desemnează de către fondator pentru o perioadă de patru ani. Membrii Consiliului pot fi realeși pentru mai multe mandate. Componența nominală a membrilor Consiliului se stabilește prin ordin al ministrului infrastructurii și dezvoltării regionale. Componența Consiliului este formată din:
- un reprezentant al fondatorului,
- un reprezentant al Ministerului Finanțelor,
- un reprezentant al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării,
- un reprezentant al Ministerului Muncii și Protecției Sociale și
- un reprezentant al partenerilor de dezvoltare/instituțiilor financiare internaționale donatoare.
Reprezentantul partenerilor de dezvoltare/instituțiilor financiare internaționale donatoare se desemnează din lista reprezentanților acestor parteneri/instituții înaintată pe adresa fondatorului, de către partenerii de dezvoltare/instituțiile financiare internaționale donatoare a proiectelor. Membrii Consiliului pot fi desemnați pentru cel mult două mandate consecutiv.
Reprezentantul fondatorului exercită funcția de președinte al Consiliului. În absența președintelui, ședințele Consiliului sunt prezidate de către reprezentantul Ministerului Finanțelor, iar în absența acestuia, ședința este prezidată de membrul ales la începutul ședinței de către membrii prezenți.
Consiliul exercită următoarele atribuții:
- supraveghează activitatea Oficiului și, în acest scop, adoptă hotărâri;
- aprobă planurile, programele de activitate și regulamentele interne ale Oficiului și monitorizează executarea acestora;
- selectează, prin concurs, directorul Oficiului, în baza unui regulament aprobat de către fondator, și prezintă demersul privind propunerea de numire în funcție de către fondator a persoanei selectate;
- aprobă statul de personal și schema de încadrare ale Oficiului;
- aprobă politica de remunerare a personalului Oficiului, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 743/2002 cu privire la salarizarea angajaților din unitățile cu autonomie financiară, cu excepția unităților de personal a căror remunerare este stabilită din contul mijloacelor financiare alocate de către partenerii de dezvoltare/instituțiile financiare internaționale donatoare;
- examinează și aprobă bugetul anual al Oficiului;
- examinează rapoartele financiare ale Oficiului;
- asigură transparența procedurilor de achiziție a bunurilor, a lucrărilor și a serviciilor;
- creează, în suportul Oficiului, grupuri tehnice de lucru și/sau de coordonare a implementării proiectelor specifice cu antrenarea reprezentanților fondatorului, a altor autorități administrative și instituții publice, a autorităților administrației publice locale, a reprezentanților mediului academic, a reprezentanților societății civile și a specialiștilor din domeniile în care se implementează proiectele. Grupurile de lucru au rol consultativ și raportează Consiliului pentru luarea deciziilor corespunzătoare privind proiectele implementate;
- examinează și aprobă rapoartele anuale/finale privind progresul în implementarea proiectelor și le prezintă fondatorului;
- selectează și coordonează, în comun cu instituțiile financiare internaționale donatoare, entitatea de audit care va efectua auditul proiectelor, și prezintă fondatorului pentru confirmare entitatea de audit selectată;
- examinează raportul de audit, adoptă decizii asupra constatărilor auditului și le prezintă fondatorului și instituțiilor financiare internaționale donatoare spre informare, în condițiile şi termenele prevăzute în acordurile de împrumut/grant;
- aprobă atragerea de mijloace financiare suplimentare necesare pentru asigurarea activității Oficiului;
- decide în privința altor subiecte de importanță pentru Oficiu, înaintate de către fondator și/sau de către director.